Probleem tijdens verblijf

Kristine301
Level 1
Amsterdam, Netherlands

Probleem tijdens verblijf

Stel er gebeurd iets met je huis tijdens een verblijf (bijvoorbeeld verwarming doet het ineens niet meer), moet je dat als host zelf oplossen of helpt airbnb hiermee? Wij willen ons huis verhuren tijdens onze vakantie, en zullen dan in het buitenland zitten in een andere tijdszone, dus ik maak me zorgen hoe ik eventueel een probleem zou kunnen oplossen. 

4 Antwoorden 4
Kirsten266
Level 10
Heemskerk, Netherlands

@Kristine301 

je bent te alle tijden zelf verantwoordelijk voor de staat van je verhuurde object. Je moet dus zelf zorgen dat er iemand beschikbaar is voor reparaties en noodgevallen 

 

succes met verhuren! 

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Kristine301 
Airbnb is alleen je uithangbord.
Ze zullen niets voor je doen om een (technisch) probleem op te lossen.
Het is nog sterker: er wordt van jou verwacht dat je een andere plek voor de gasten vindt als ze niet kunnen blijven of je kunt aansprakelijk worden gesteld voor de meerkosten als AIrbnb daarbij moet helpen.
Als de gasten wel kunnen blijven maar een belangrijke voorziening doet het niet, dan kunnen ze om (gedeeltelijke) terugbetaling van de huursom vragen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Kristine301, heb je nog de antwoorden van @Kirsten266 @Bob297 gezien?

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Mirjam0
Level 10
Amsterdam, The Netherlands

@Kristine301  Ik zie dat je in Amsterdam zit.

Het is absoluut noodzakelijk  (ook voor je eigen gemoedsrust ) dat je  een co-host of servicebureau ter plekke  standby hebt voor alle voorkomende gevallen. 

 Op de FaceBook groep Airbnb Hosts Amsterdam  zijn Amsterdamse host  en service verleners met elkaar in gesprek en helpen elkaar in noodgevallen ( 'help, m'n schoonmaakster meldt zich ziek..'  meestal binnen het uur is dan een oplossing gevonden)  en kan je in contact komen met iemand die je kan vervangen  als je zelf afwezig bent.  

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf