Een warm welkom voor zowel gasten als hosts

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Een warm welkom voor zowel gasten als hosts

Sarah.jpg

Dit artikel is onderdeel van een serie over verbinding door gastvrijheid. Het oorspronkelijke artikel is door @Sarah5000 in de Engelstalige Communitycentrum gepost. Hieronder staat de vertaling. De volledige opstelling van het festival kun je hier vinden.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Als hosts benadrukken we vaak hoe belangrijk het is dat gasten zich welkom en thuis voelen in onze accommodaties. We vergeten nog wel eens het positieve effect dat gasten op óns hebben.

Mensen ontvangen vind ik echt heerlijk. Een gast geeft me iets te doen en om naar uit te kijken. Het geeft me een doel. Als ik weet dat mijn gasten zich goed voelen, bijvoorbeeld omdat ze me bedanken, dan voel ik me minder eenzaam en geïsoleerd.

Mijn gasten voelen zich gewaardeerd als ze merken dat ik oprecht om ze geef en betrokken ben. Met deze drie dingen geef ik gasten een warm welkom:

 

  1. Hartelijk begroeten: Ik laat een persoonlijk briefje achter en zorg dat er hapjes klaarstaan, zodat ze zich thuis voelen. Door alvast de airconditioning of verwarming aan te zetten voelt de accommodatie lekker comfortabel en weten ze dat ik aan ze heb gedacht.

  2. Informatie over de streek: Ik vertel mijn gasten over de omgeving, zoals de bezienswaardigheden, restaurants en evenementen. Ook geef ik ze persoonlijke aanbevelingen en bied ik bijvoorbeeld aan om restaurants of uitstapjes voor ze te reserveren. Gasten stellen advies van iemand die in de regio woont vaak op prijs.

  3. Hulp bieden: Ik laat mijn gasten weten dat ik altijd voor ze klaarsta. Als ze bijvoorbeeld vanuit een ander land immigreren, kunnen ze hulp gebruiken bij het vinden van een permanente woning. Daar geef ik dan tips over. Tijdens een verblijf vraag ik ook regelmatig even hoe het gaat, zodat duidelijk is dat ze bij mij terecht kunnen. 

Ik zie elke interactie als een kans om gasten zich thuis te laten voelen. Hoe ben jij attent richting je gasten? 

 

 

Quincy_3-1703153147565.jpeg

Foto 1: Gast Sophie gaf Sarah vijf sterren omdat ze zo attent was tijdens haar verblijf.

 

Quincy_4-1703153147566.jpeg

Foto 2: Sarah liet een briefje én hapjes achter voor andere gasten die 's avonds laat zouden aankomen.

 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf