Jongeren te gast hebben op het platteland

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Jongeren te gast hebben op het platteland

Screenshot 2023-12-20 at 17.16.58.png

Dit artikel is onderdeel van een serie over verbinding door gastvrijheidHet oorspronkelijke artikel is door  @Rachel1200  in de Engelstalige Communitycentrum gepost. Hieronder staat de vertaling. De volledige opstelling van het festival kun je hier vinden.

 

-------------------------------------------------------------------------------------

Ik verhuur twee joerten in Engeland. Een joert is een ronde tent met een houten frame, en die van ons hebben elk plek voor maximaal tien mensen. Door de jaren heen is gebleken dat onze joerten vooral in trek zijn bij groepen jongeren die samen op vakantie gaan. Meestal komen ze uit een grote stad, zoals Manchester of Londen, en hebben ze geen ervaring met een houtkachel. Verder zijn ze bij aankomst vaak een beetje onzeker, omdat ze niet goed weten wat ze van me kunnen verwachten.

 

Ik vind het geweldig om mijn joerten in dit prachtige landschap beschikbaar te stellen, en al helemaal als het om jongeren gaat. Ik kom ze altijd met een grote glimlach tegemoet, want ik vind het leuk om iedereen onbevooroordeeld te ontvangen. Als ze eenmaal binnen zijn, vertel ik hoe de houtkachel werkt en laat ik ze zien hoe ze bij de boerderij komen waar we ijs verkopen. Ik vertel ze dan ook over onze kinderboerderij met geiten, varkens en konijnen. Ik kan zien wat mijn vriendelijke benadering met ze doet, en ik merk ook dat ze zich daardoor wat meer op hun gemak voelen. Meestal ontdekt de hele groep al snel dat ik hun komst écht leuk vind, en daarmee win ik hun vertrouwen.

Soms heb ik een groep buitenlandse studenten te gast die elkaar tijdens hun studie hebben ontmoet. Dat kunnen jongeren uit hetzelfde land zijn, maar het komt ook voor dat ze allemaal uit een ander land komen. Ik wil altijd weten waar ze vandaan komen en vind het heel leuk als ze iets over hun achtergrond en cultuur vertellen. Ik denk dat ze vaak verrast zijn door mijn open houding.

Ik zeg altijd dat ze moeten doen alsof ze thuis zijn. Ik heb gemerkt dat vooral de jongeren het liefst met rust gelaten willen worden. Dat doe ik dan ook, maar ik zorg wel dat ze weten hoe ze me kunnen bereiken als er iets is. Ik ga voor hun vertrek altijd nog even bij ze langs en vind het heerlijk om te horen hoe geweldig ze het hebben gehad. 

 
Daarom vind ik dit zo leuk om te doen: verhuren schept een band. Ik draag een klein steentje bij aan het verminderen van eenzaamheid onder jongeren: ik verwelkom ze met open armen, terwijl ze dat waarschijnlijk niet hadden verwacht.

Hoe zorg jij ervoor dat je gasten zich op hun gemak voelen? Wat voor bijzondere dingen heb jij met je gasten meegemaakt? Hoe heb jij je gasten een geweldige tijd bezorgd?

 

Quincy_0-1703087175651.jpeg

 


Rachel in haar gezellige joert van ruim zes meter hoog met plek voor tien gasten.

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf