Nieuw bij airbnb

Opgelost!

Nieuw bij airbnb

Hallo allen,

 

Ik heb zojuist een account aangemaakt omdat ik mijn chalet aan de IJssel in de buurt van Deventer ga verhuren. Ben nog bezig om uit te zoeken hoe het werkt en ben nog niet online. Groet, Tanja

1 Beste Antwoord
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Tanja270@Emiel1 @Quincy 

Bij direct reserveren is de boeking meteen officieel. Je kunt de boeking dan nog wel annuleren.

Zelf heb ik direct reserveren "aanstaan". Ik vind het makkelijk dat ik niet hoef te reageren op een aanvraag. Daarnaast denk ik dat het voor een gast positief is dat hij meteen weet of de reservering definitief is. Als hij dat niet weet, dan gaat hij misschien op zoek naar een adres waar dat wel het geval is.

 

Sommige hosts staan in eerste instantie wat aarzelend tegenover Direct Reserveren, omdat ze bang zijn dat ze dan nauwelijks iets weten over de gasten die reserveren. Ze kunnen echter alleen Direct Reserveren als ze aan al je vereisten voor gasten voldoen en akkoord gaan met je Huisregels. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat Direct Reserveren alleen mogelijk is voor gasten die van andere hosts een positieve recensie hebben gekregen of die een officieel legitimatiebewijs hebben geüpload.

 

Als je Direct Reserveren voor je advertentie hebt ingeschakeld, kunnen gasten meteen reserveren. Ze hoeven dan niet eerst een reserveringsaanvraag naar jou te sturen.

Dit zijn de voordelen van Direct Reserveren:

  • Gemak: je kunt gasten laten reserveren zonder dat je op elke aanvraag hoeft te reageren.
  • Grotere interesse: gasten kunnen een filter toepassen zodat ze alleen advertenties te zien krijgen die ze direct kunnen reserveren. Gasten kiezen eerder voor een advertentie die ze direct kunnen reserveren, omdat ze dan meteen hun reis kunnen plannen.
  • Positie in de zoekresultaten: Direct Reserveren heeft een positief effect op de responsgraad voor je advertentie en daarmee ook op de positie van je advertentie in de zoekresultaten.
  • Superhost-status: via Direct reserveren bereik je makkelijker de status van Superhost, want hiervoor is een continue responsgraad van 90% vereist.

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

12 Antwoorden 12
Wim-En-Lia0
Level 10
Vianen, Netherlands

Hallo @Tanja270 

 

Heel veel succes met de verhuur van je chalet!

 

Groetjes, Lia

Bedankt @Wim-En-Lia0 

 

Fijne paaszondag en groet,

Tanja

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Tanja270, ik heb even @Wim-En-Lia0  voor je getagd anders zien ze je bericht niet. 

 

Typ '@' en voer dan de naam van de persoon in :-). 

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Bedankt voor je opmerking Quincy. Het is nog vrij nieuw voor me. Groet, Tanja

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

Hallo @Tanja270 ,

 

Als er algemene vragen zijn, dan kun je die evt. hier in de community stellen.

Voor een beginnende Airbnb-verhuurder zou ik aanraden om:

- Direct reserveren voorlopig uit te schakelen

Dus geen automatische acceptatie van bookings aanvragen)

- Niet meteen te beginnen met lange termijn verhuur (28 nachten en meer)

- Correcte prijzen en evt. kortingen in te stellen, want een eenmaal gedaan aanbod is een aanbod.

Let er ook op dat evt. speciale introductie kortingen van Airbnb bovenop de bestaande kortingen komen..

 

Succes,

Emiel

Hallo Emiel,

 

Bedankt voor je tips, waardevol!

 

Je geeft aan dat evt. speciale introductie kortingen van Airbnb bovenop de bestaande kortingen komen. Die introductiekortingen, daarmee bedoel je denk ik dat ik bv de eerste 3 huurders een korting geef, kortingen die ik zelf instel? En wat zijn dan die bestaande kortingen, waar moet ik dan aan denken?

 

Fijne paaszondag en groet,

Tanja

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Tanja270 

Inderdaad, de tijdelijke introductie korting (meestal 20% voor de eerste 3 huurders etc.., is overigens niet verplicht om deze aanbieding te gebruiken) . Deze korting komt bovenop door jezelf ingestelde kortingen, bijv:  korting voor verblijf meerdere dagen, weekkorting, maandkorting,  etc..

Hallo @Emiel1 ,

 

Nog even een vraag over jouw reactie. Waarom is het  beter om in het begin direct reserveren uit  te schakelen? Ik moet bij direct reserveren toch zelf nog bevestigen voor akkoord, en dan is toch de boeking pas officieel? Of zie ik dat verkeerd?

 

Groet, Tanja

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Tanja270@Emiel1 @Quincy 

Bij direct reserveren is de boeking meteen officieel. Je kunt de boeking dan nog wel annuleren.

Zelf heb ik direct reserveren "aanstaan". Ik vind het makkelijk dat ik niet hoef te reageren op een aanvraag. Daarnaast denk ik dat het voor een gast positief is dat hij meteen weet of de reservering definitief is. Als hij dat niet weet, dan gaat hij misschien op zoek naar een adres waar dat wel het geval is.

 

Sommige hosts staan in eerste instantie wat aarzelend tegenover Direct Reserveren, omdat ze bang zijn dat ze dan nauwelijks iets weten over de gasten die reserveren. Ze kunnen echter alleen Direct Reserveren als ze aan al je vereisten voor gasten voldoen en akkoord gaan met je Huisregels. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat Direct Reserveren alleen mogelijk is voor gasten die van andere hosts een positieve recensie hebben gekregen of die een officieel legitimatiebewijs hebben geüpload.

 

Als je Direct Reserveren voor je advertentie hebt ingeschakeld, kunnen gasten meteen reserveren. Ze hoeven dan niet eerst een reserveringsaanvraag naar jou te sturen.

Dit zijn de voordelen van Direct Reserveren:

  • Gemak: je kunt gasten laten reserveren zonder dat je op elke aanvraag hoeft te reageren.
  • Grotere interesse: gasten kunnen een filter toepassen zodat ze alleen advertenties te zien krijgen die ze direct kunnen reserveren. Gasten kiezen eerder voor een advertentie die ze direct kunnen reserveren, omdat ze dan meteen hun reis kunnen plannen.
  • Positie in de zoekresultaten: Direct Reserveren heeft een positief effect op de responsgraad voor je advertentie en daarmee ook op de positie van je advertentie in de zoekresultaten.
  • Superhost-status: via Direct reserveren bereik je makkelijker de status van Superhost, want hiervoor is een continue responsgraad van 90% vereist.

Hartelijk dank voor je informatie Bob297.

 

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo @Tanja270, ik heb ook even @Emiel1 voor je getagd anders ziet hij je bericht niet. 

 

Typ '@' en voer dan de naam van de persoon in 😃

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Welkom en fijn dat je de community raadpleegt @Tanja270😃

 

Je kunt al je vragen hier plaatsen door een nieuwe topic aan te maken. Houdt er wel rekening mee dat je geen bankgegevens en andere persoonlijke informatie plaatst. 

 

Enorm veel succes met het verhuren van je chalet en nogmaals welkom in het Communitycentrum  😄

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf