Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede er...
Laatste reactie
Hallo, Voor ons dit jaar het eerste jaar op Airbnb. Goede ervaringen tot nu toe, maar wat we graag willen is dat er gedurende...
Laatste reactie
Log in met je Airbnb account om verder te gaan met lezen en om samen te komen en verhalen te delen met miljoenen andere Hosts over de hele wereld.
Hallo allen,
Ik heb zojuist een account aangemaakt omdat ik mijn chalet aan de IJssel in de buurt van Deventer ga verhuren. Ben nog bezig om uit te zoeken hoe het werkt en ben nog niet online. Groet, Tanja
Opgelost! Ga naar Beste Antwoord
Bij direct reserveren is de boeking meteen officieel. Je kunt de boeking dan nog wel annuleren.
Zelf heb ik direct reserveren "aanstaan". Ik vind het makkelijk dat ik niet hoef te reageren op een aanvraag. Daarnaast denk ik dat het voor een gast positief is dat hij meteen weet of de reservering definitief is. Als hij dat niet weet, dan gaat hij misschien op zoek naar een adres waar dat wel het geval is.
Sommige hosts staan in eerste instantie wat aarzelend tegenover Direct Reserveren, omdat ze bang zijn dat ze dan nauwelijks iets weten over de gasten die reserveren. Ze kunnen echter alleen Direct Reserveren als ze aan al je vereisten voor gasten voldoen en akkoord gaan met je Huisregels. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat Direct Reserveren alleen mogelijk is voor gasten die van andere hosts een positieve recensie hebben gekregen of die een officieel legitimatiebewijs hebben geüpload.
Als je Direct Reserveren voor je advertentie hebt ingeschakeld, kunnen gasten meteen reserveren. Ze hoeven dan niet eerst een reserveringsaanvraag naar jou te sturen.
Dit zijn de voordelen van Direct Reserveren:
Hallo @Tanja270, ik heb even @Wim-En-Lia0 voor je getagd anders zien ze je bericht niet.
Typ '@' en voer dan de naam van de persoon in :-).
Bedankt voor je opmerking Quincy. Het is nog vrij nieuw voor me. Groet, Tanja
Hallo @Tanja270 ,
Als er algemene vragen zijn, dan kun je die evt. hier in de community stellen.
Voor een beginnende Airbnb-verhuurder zou ik aanraden om:
- Direct reserveren voorlopig uit te schakelen
Dus geen automatische acceptatie van bookings aanvragen)
- Niet meteen te beginnen met lange termijn verhuur (28 nachten en meer)
- Correcte prijzen en evt. kortingen in te stellen, want een eenmaal gedaan aanbod is een aanbod.
Let er ook op dat evt. speciale introductie kortingen van Airbnb bovenop de bestaande kortingen komen..
Succes,
Emiel
Hallo Emiel,
Bedankt voor je tips, waardevol!
Je geeft aan dat evt. speciale introductie kortingen van Airbnb bovenop de bestaande kortingen komen. Die introductiekortingen, daarmee bedoel je denk ik dat ik bv de eerste 3 huurders een korting geef, kortingen die ik zelf instel? En wat zijn dan die bestaande kortingen, waar moet ik dan aan denken?
Fijne paaszondag en groet,
Tanja
Inderdaad, de tijdelijke introductie korting (meestal 20% voor de eerste 3 huurders etc.., is overigens niet verplicht om deze aanbieding te gebruiken) . Deze korting komt bovenop door jezelf ingestelde kortingen, bijv: korting voor verblijf meerdere dagen, weekkorting, maandkorting, etc..
Hallo @Emiel1 ,
Nog even een vraag over jouw reactie. Waarom is het beter om in het begin direct reserveren uit te schakelen? Ik moet bij direct reserveren toch zelf nog bevestigen voor akkoord, en dan is toch de boeking pas officieel? Of zie ik dat verkeerd?
Groet, Tanja
Bij direct reserveren is de boeking meteen officieel. Je kunt de boeking dan nog wel annuleren.
Zelf heb ik direct reserveren "aanstaan". Ik vind het makkelijk dat ik niet hoef te reageren op een aanvraag. Daarnaast denk ik dat het voor een gast positief is dat hij meteen weet of de reservering definitief is. Als hij dat niet weet, dan gaat hij misschien op zoek naar een adres waar dat wel het geval is.
Sommige hosts staan in eerste instantie wat aarzelend tegenover Direct Reserveren, omdat ze bang zijn dat ze dan nauwelijks iets weten over de gasten die reserveren. Ze kunnen echter alleen Direct Reserveren als ze aan al je vereisten voor gasten voldoen en akkoord gaan met je Huisregels. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat Direct Reserveren alleen mogelijk is voor gasten die van andere hosts een positieve recensie hebben gekregen of die een officieel legitimatiebewijs hebben geüpload.
Als je Direct Reserveren voor je advertentie hebt ingeschakeld, kunnen gasten meteen reserveren. Ze hoeven dan niet eerst een reserveringsaanvraag naar jou te sturen.
Dit zijn de voordelen van Direct Reserveren:
Hartelijk dank voor je informatie Bob297.
Welkom en fijn dat je de community raadpleegt @Tanja270! 😃
Je kunt al je vragen hier plaatsen door een nieuwe topic aan te maken. Houdt er wel rekening mee dat je geen bankgegevens en andere persoonlijke informatie plaatst.
Enorm veel succes met het verhuren van je chalet en nogmaals welkom in het Communitycentrum 😄