Regelsets werken niet en zijn ingewikkeld

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Regelsets werken niet en zijn ingewikkeld

Beste medehosts,

Toen de regelsets werden toegevoegd bij Airbnb stond ik te juichen, want ik dacht dat mijn beheer van de kalender veel makkelijker zou worden!

Maar helaas kwam ik er al snel achter dat de regelsets ingewikkeld en lastig zijn. Er is teveel keus en als je iets wilt veranderen gaat dat weer in tegenstelling met iets anders in de reserveringsinstellingen of regelsets waardoor het niet werkt. Voor je het weet zit je met boekingen die je helemaal niet wilt hebben!

Voorbeeld 1

Standaard kun je bij mij op alle dagen in en uitchecken, behalve zaterdag. Bij uitzondering wil ik dat één zaterdag wel ingecheckt kan worden. Ik stel in de regelset dat zaterdag een incheckdag is voor de bewust datum. In de advertentie verandert er niks in de kalender. Waarschijnlijk omdat ik standaard heb ingesteld dat zaterdag niet kan worden ingecheckt. Er zit dus niks anders op dan alle zaterdagen open te stellen in de reserveringsinstellingen en te hopen dat de bewuste zaterdag de enige is die wordt geboekt. Helaas krijg ik ook eerst andere zaterdagen binnen voor de datum wordt geboekt... 😞

Voorbeeld 2

Je kunt standaard bij mij op alle dagen in en uitchecken (behalve dus de zaterdag 😉 Ik wil een bepaalde week zo instellen dat je alleen kunt inchecken op zondag en uitchecken op vrijdag. Daartussen mag er niet worden ingecheckt. In de regelsets selecteer ik de periode en geef ik aan dat inchecken alleen op zondag is en uitchecken op vrijdag. Maar in de kalender wordt dit alleen aangegeven als je ook op de zondag wilt inchecken. Ik ben nog steeds te boeken met de incheckdagen maandag t/m donderdag.

Zo balen, want nu moet ik de hele week niet beschikbaar stellen hoewel ik anders zeker weet dat hij geboekt zou worden.

Wie kan mij helpen?

Hartelijke groet,

Sina

2 Antwoorden 2
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Sina25,

Ja, dat kan inderdaad lastig zijn.

Gewoon blijven proberen tot het net zo staat als je het hebben wilt.

En heel belangrijk: Als je eenmaal iets ingesteld hebt: Het altijd zelf testen door na te bootsen of je zelf wilt boeken!

Wat jij wil, kan in theorie wel. Maar dan moet je eigenlijk behoorlijk wat van die regels instellen.

En een foutje is dan zo gemaakt (voor je het weet, blokkeer je jezelf).

Zelf heb ik ook wel eens nagedacht over het gebruik van regelsets. Maar ik heb besloten om dat niet te gebruiken. Inderdaad, omdat je makkelijk iets over het hoofd kan zien.

Uiteindelijk volgen die regelsets gewoon rekenkundige vergelijkingen. En dat is helaas niet altijd goed te combineren met de praktijk.

Succes!

Sina25
Level 7
Emst, Netherlands

Bedankt voor je antwoord @Cor3 

Ik ben er al een paar keer mee bezig geweest en het lukt  nog steeds niet helemaal. De verkeerde nachten staan nog steeds open. Ik controleer het inderdaad zelf ook in de advertentie. Het is al een paar keer gebeurd dat ik niet in de gaten had dat ze er helemaal verkeerd in stonden.

Nou ja, ik wacht wel tot er geboekt wordt en bedenk er dan wel iets op 😉 Ik hoop dat de juiste periode gewoon geboekt wordt.

Beetje jammer dit, want zelfs Airbnb kan me hier niet bij helpen!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf