Uploaden ID

J64
Level 3

Uploaden ID

Al meerdere keren heb ik geprobeerd mijn ID te uploaden.

 

Eerst had ik een ID met de tekst copy erop geupload, wat helaas niet geaccepteerd werd door Airbnb.

 

Nu heb ik een volledig zichtbare ID geupload en lijkt het systeem de ID te accepteren, maar vervolgens zie ik na een minuut toch weer de 'indien-button' verschijnen bij het menu 'vertrouwen en verificatie'.

 

Ik word er niet goed van, dit systeem van verificatie. Het lijkt gewoon onmogelijk!

Iemand die kan helpen?

52 Antwoorden 52
Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Jan617,

 

Heel vervelend!

Ik zie wel, dat je profiel foto aan de donkere kant is.

Als je ervoor zorgt, dat je profiel foto veel lijkt op die van je ID of Paspoort.
Dan zal het wel gaan lukken, vermoed ik.

Onlangs had ik een gast met dezelfde problemen, en die heeft toen haar ID als profiel foto gebruikt en het werkte meteen.

 

Het blijft een vervelend probleem!

 

Edit: Tevens is de ene helft van je gezicht op je profiel foto niet belicht.

Zal ongetwijfeld ook een rol spelen hier.

 

Succes!

Inderdaad te zot voor woorden, ik wil volgendeweek 1overnachting boeken en ben een hele middag bezig geweest met mijn rijbewijs, via een app van de Rijksoverheid om een veilige kopie te maken, vervolgens zelf een kopie gemaakt maar word nog steeds niet geaccepteerd zodat ik mijn boeking niet af kan ronden. Vandaag weer geprobeerd heb er hoofdpijn van bah, lekker dan Airbnb!!

Marcello141
Level 1
Dordrecht, Netherlands

Het is even moeilijk, maar niet onmogelijk. Ik was na een 20 minuten klaar met uploaden en reserveren van een woning.

Waarschijnlijk willen ze met deze strengere regels "het kaf van het koren" scheiden. Personen die uit zijn op misbruik, of zitten te rommelen met reserveringen/data etc.

Het is een puike organisatie. Petje af, want ze worden enorm tegengewerkt door het establishment van de vakantiehuizen-verhuur zoals Trivago en Hotel.com en de alliantie van Hotels in het algemeen.

Zij zorgen ervoor dat overal nieuwe wetten worden ingezet om Airbnb tegen te werken; die zich juist inzet op zwakke groepen als bijv. alleenstaanden en ouderen.

Zeker de terugkoppeling en antwoorden zijn altijd snel en doeltreffend. Wel in het Engels.

 

Stef38
Level 2
Groningen, Netherlands

Voor iedereen met problemen..zorg dat je profielfoto (tijdelijk) de foto is die gebruikt is op je legitimatiebewijs, ofwel maak een (uitvergrote) foto van de foto op je ID en uploadt die als profielfoto. Daarna zal de identificatie in één keer goed verlopen vermoedelijk. Ik heb ook 2 uur lopen klooien maar nadat ik dit had gedaan ging het in één keer goed. Uiteraard kun je daarna weer een andere profielfoto kiezen. Succes!

Jolanda24
Level 1
Santpoort-Noord, Netherlands

probeer een jpg van 1 mb te uploaden en krijg de melding dat het bestand groter is dan 3,5 mb....

Ik ben blij dat ik even ben gaan zoeken naar wat anderen ervaren. het probleem is hetzelfde als bij de vele anderen die gereageerd hebben. Ik ben verhuurder en wordt niet meer uitbetaald na 4 september als ik mijn ID niet upload. Dat is echt niet netjes zachtgezegd. Mijn verhuur via airbnb staat nu op gesloten. Ik heb contact gezocht en wordt wellicht ook teruggebeld. Dat van die schaduwen ga ik nog eens proberen.

Het is dus duidelijk een probleem van airbnb wat bij de gebruikers wordt neergelegd!!!!!

Mijn paspoortfoto als profiel werkt ook niet.  echt alles geprobeerd nu. 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Michel791,

 

Typisch een gevalletje voor de Airbnb Service Desk, lijkt me.

Dit is het telefoonnummer van Airbnb: +31 20 5 222 333

 

Voor alle contact details, zie ook: Contact Airbnb

 

Succes!

Hoi Cor, die heb ik inderdaad gebeld. Ik zou worden teruggebeld door een deskundige, hopelijk gebeurd dat!

Na hulp van een deskundige via de helpdesk eindelijk gelukt!

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Michel791,

 

Dat is natuurlijk heel fijn om te horen!

Welke hulp heeft die deskundige je precies kunnen geven, waardoor het uiteindelijk toch gelukt is?

Dan heeft een ander hier in de toekomst ook eventueel enige baat bij.

Want, zoals je hier kunt lezen komen dit soort problemen best nog wel eens voor.

En leidt het ook snel tot de nodige frustratie en zelfs afhaken.

 

Onze dank, voor je antwoord.

Hoi Cor, 

 

Ik heb bij de helpdesk gevraagd om iemand die deskundig was voor dit probleem en bevoegdheid had dit op te lossen. die kreeg ik toegewezen. Hij heeft al de eerdere invoer gewist en toen lukte het tot mijn grote verbazing gelijk na de eerste keer. Als dit niet gelukt was had ik inderdaad ook afgehaakt maar het werkte! 

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Michel791,

 

Bedankt voor je antwoord.

Het is alleen jammer te horen dat er dus tussenkomst van de Service Desk benodigd is, om dit soort problemen opgelost te krijgen.

Want bij de Service Desk is het ook maar net wie je aan de lijn krijgt, en of die persoon ook in staat is om dit soort ‘rommel’ op te ruimen.

Anja854
Level 2
Valkenswaard, Netherlands

Bij mij lukt dit dus ook niet.

frustratie!

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Anja854,

 

Heel vervelend voor je. En zoals je kunt lezen: Komt dit wel meer voor.

Ik zou je anders willen adviseren om even Airbnb te contacteren.

Die kunnen het ongetwijfeld voor je oplossen.

 

Hier vind je alle contact details van Airbnb: Contact Airbnb

 

Succes, en laat even weten hoe dit afgelopen is. zou ik zeggen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf