ik zoek telefoonnummer van airbnb

Opgelost!
Frank68
Level 1
Naarden, Netherlands

ik zoek telefoonnummer van airbnb

Ik wil graag even telefonisch contact voor wat info van airbnb, ik kan alleen nergens een nummer vinden.

Weet iemand of airbnb wel telefonisch bereikbaar is?

 

MVG,

Frank

1 Beste Antwoord
Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

Hallo, we hebben een handleiding over hoe je het beste contact met Airbnb kunt opnemen [Klik hier om de handleiding te openen

-----

 

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

90 Antwoorden 90
Steven294
Level 2
Flanders, Belgium

Ik ben nieuw als verhuurder en heb gemerkt dat Airbnb mij 3x (!) heeft gebeld. Ik heb de oproepen gemist 😞

Later hoor ik dat dit kwam na een melding door een gast. Die vond het immers vreemd dat ik identiteitsbewijzen vraag, en zelfs een korte aparte huurovereenkomst wou afsluiten. Ik heb ook een mail gehad van Airbnb met uitleg over de verzekering, enz.. Dat ze mij probeerden bellen enz.. Had een voicemailbericht met antwerps accent 😉

Moraal van het verhaal: vraag een huurder om een probleem aan Airbnb te melden en om contact met jou op te nemen. Niet?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @R-A-0 (Renske),

 

Airbnb is een bedrijf met tientallen miljoenen gebruikers wereldwijd.

En een van de (haast onvermijdelijke) consequenties daarvan is, dat Airbnb zo'n beetje alles in het werk stelt (Net zoals dat op gaat voor andere organisaties met heel veel gebruikers). Zodat gebruikers zoveel mogelijk zichzelf kunnen helpen. Hetzij middels de help-functie (die ik trouwens echt wel goed en duidelijk vindt). Hetzij via bijvoorbeeld de Community (waar allerlei gebruikers elkaar kosteloos proberen te helpen en kennis met elkaar delen). Op de community wordt wel meegelezen door Airbnb en soms ook gereageerd door zogenaamde "Admin" gebruikers (Vermoedelijk WEL medewerkers van Airbnb). Maar ze zijn niet heel actief op de Nederlandse Community.

Airbnb is een bedrijf met wereldwijd zo'n 3.500 medewerkers (eigen mensen + inhuur). En een behoorlijk groot deel daarvan houdt zich daadwerkelijk bezig met gebruikersondersteuning, dan wel het oplossen van allerlei vormen van gebruikers-problemen. En geloof me: Iedere vraag die je jezelf maar kunt bedenken, wordt ook daadwerkelijk gesteld. Ook zitten er helaas onder de gebruikers van Airbnb, een klein aantal mensen met minder goede bedoelingen.

 

Zelf vindt ik helaas de toon die zo nu en dan op de community gebezigd wordt, soms een beetje negatief.

Van @Emiel1 weet ik dat die zichzelf al talloze malen (kosteloos) ingezet heeft om allerlei vragen op een duidelijke wijze te beantwoorden. Wel ben ik het met je eens dat het telefoonnummer van Airbnb slecht naar voren wil komen op de site (want als ikzelf probeer contact te krijgen, dan kom ik ook meteen in mijn reserveringen terecht). Maar als je even googled op "telefoonnummer Airbnb", dan staat het telefoonnummer zo ongeveer meteen bovenaan in de zoekresultaten (Airbnb heeft trouwens wel beterschap beloofd, aangaande de bereikbaarheid).

En om een e-mail te sturen, dien je goed te lezen en de instructies te volgen (keuze menu doorlopen: "mijn vraag gaat over iets anders". En dan kom je vanzelf in een contact formulier terecht).

Volgens mij gaat het contact-formulier uiteindelijk naar: response@airbnb.com

Verwacht echter niet onmiddellijk een reactie.

 

Verder nog een tip, aangaande je feitelijke probleem: Wellicht dat je een scan kunt maken van je identiteitspapieren. En dan de foto dusdanig bij snijden, zodat het weer een pasfoto is (Of misschien heb je het origineel nog wel).

Dan zou het goed moeten komen. Sommige verhuurders wensen namelijk alleen geverifieerde gasten te ontvangen.

 

Succes ermee!

 

Met vriendelijke groeten,

Cor.

Carine74
Level 2
Meeuwen-Gruitrode, Belgium

BESTE

Ik kan mijn reservatie niet afronden

Het scherm geeft steeds foutmeldingen 

Ben al van gisteren bezig en nu verloopt mijn optie

Graag telefonisch contact

0032486973820

Het gaat om huur woning van 3 tot 6 SEPTEMBER  in porto 

Woning van Maria fernandôs

Zij heeft reeds bevestigd dat het voor haar ok is

Graag antwoord want anders ben ik de woning kwijt

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Carine74,

 

Als ik jouw was, dan zou ik eerst de Cache van je Browser even leegmaken.

PC eventueel keer opnieuw opstarten.

 

En als het dan nog niet lukt, dan Airbnb bellen op: +31 20 52 22 333 (Wellicht Engelstalig).

 

Succes!

Hi. How can I get a number from Airbnb, I was scammed at 2100 €. It made me pay through Airbnb and now I find out that there is no house on this site. But still they took my money. How can I recover and recover?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Balan0,

 

Here you go: Contact Airbnb

 

Success!

J153
Level 2
Breda, Netherlands

Goedemiddag, ik sta op het punt een reservering te voltooien en er wordt gevraagd om een tegoedbon in te wisselen. Ik heb al meerdere malen via jullie geboekt. Heb ik een tegoedbon die ik kan gebruiken?

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @J153,

 

Dit is niet Airbnb zelf, maar een community van Airbnb gebruikers die elkaar proberen te helpen.

 

Als je een tegoedbon (zou) hebben. Dan moet je hier een keer een mail over gehad hebben van Airbnb.

In zo’n mail staat dan meestal een code, die je aan het tegoedbonnen-centrum in je profiel toe kunt voegen (of hij is daar al automatisch aan toegevoegd).

Zodra er een tegoed is in je profiel. Dan kun je die gebruiken ter (gedeeltelijke) betaling van een verblijf.

Als dat niet zo is. Dan zal je het verblijf in zijn geheel moeten betalen.

 

Je bouwt dus niet automatisch een tegoed op, omdat je al meerdere keren ergens middels Airbnb verbleven bent.

Daan17
Level 2
Netherlands

goedemorgen

 

Daan17
Level 2
Netherlands

is er ook een telefoonummer wat je kan bellen waar er nederlands gesproken

 

Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Daan17 

De klantenservice zit in Dublin en de meeste medewerkers spreken geen Nederlands. Maar je kunt altijd vragen...

Mary128
Level 2
Vlissingen, Netherlands

Ik denk het niet ben laatst ook al aan het opsporen geweest

Mercedita2
Level 1
Haarlem, Netherlands

(06) 83 06 62 59 Dit is het nummer van mijn man, graag hem even bellen.

 

 

Patrick1313
Level 1
Bruges, Belgium

Ik ben als gast, maar ook als host bij airbnb.

Ik heb 'n pc + tablet.

Op de pc kan ik inloggen als host maar op m'n tablet kom ik er altijd als gast (om zelf een verblijf te zoeken).

Iemand enig idee hoe ik ook op mn tablet als host kan inloggen ?mvg

Patrick

Cor3
Level 10
Langerak, South Holland, Netherlands

Hi @Patrick1313,

 

In de App, kun je middels je profiel omschakelen tussen huren en verhuren.

De huurder-stand is de default instelling.

 

Succes!

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf