restitutie

Opgelost!
Paul6566
Level 1
Belfeld, Netherlands

restitutie

Ik heb net een boeking geannuleerd. Mede omdat ik een bericht heb ontvangen dat binnenkort het restant van het te betalen bedrag afgeboekt zou worden. Nu zie ik dat de corona-voorwaarden voor restitutie zijn verlengd tot eind deze maand. Ik heb ruim voor 14 maart geboekt, maar ik krijg niets terug!? De kamer heb ik destijds geboekt voor de Nijmeegse Vierdaagse en die is gecanceld vanwege het Corona-virus. Het lijkt me toch dat restitutie op z'n plaats is.

1 Beste Antwoord
Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Paul6566HI Paul,

Emiel is geen Airbnb medewerker maar een verhuurder. Dit is een verhuurders community waarin we elkaar tips geven.

Heb je Airbnb al gebeld? 020-5222333

Beste antwoord in origineel bericht bekijken

4 Antwoorden 4
Emiel1
Level 10
Leeuwarden, The Netherlands

@Paul6566 

De voorwaarden voor annulering/restitutie ivm Covid-19 staan hier:

 

https://www.airbnb.nl/help/article/2823/gelden-de-voorwaarden-bij-verzachtende-omstandigheden-tijden...

 

NB Heb je bij de annulering wel aangegeven dat het vanwege Covid 19 is ?

 

Met  vr.gr.,

Emiel

Paul6566
Level 1
Belfeld, Netherlands

Beste Emiel, de eerste keer dat ik annuleerde met de reden COVID 19, werd het afgewezen. Door een van jouw collega's werd verteld dat ik geen recht had op restitutie en dat ik maar met de verhuurder contact op moest nemen. Dat heb ik gedaan maar die verwees naar Airbnb en zei dat ik het medio juli nogmaals moest proberen. Een paar dagen gelden ontving ik een mail dat binnen.enkele dagen nog meer geld van mijn rekening zou worden afgeschreven. Om dit te voorkomen heb ik meteen geannuleerd. Ik kan niet meer terugvinden of ik toen als reden COVID 19 heb vermeld. Echter, ik vind dat het onrechtvaardig is als een kamer te huur wordt aangeboden voor een evenement (de Vierdaagse) dat niet plaats mag vinden vanwege COVID 19. Die huur is zo onlosmakelijk verbonden met dit evenement dat restitutie naar mijn mening op z'n plaats is. Ik hoor graag van je.

Bob297
Level 10
Bilthoven, Netherlands

@Paul6566HI Paul,

Emiel is geen Airbnb medewerker maar een verhuurder. Dit is een verhuurders community waarin we elkaar tips geven.

Heb je Airbnb al gebeld? 020-5222333

Paul6566
Level 1
Belfeld, Netherlands

OK wat een toestand. Ik ga nog een keer proberen te bellen.

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf