voorschot betalen

Francois28
Level 1
Heusden-Zolder, Belgium

voorschot betalen

ik heb een gast die graag wil boeken van 10 tem 31 juli 2017.  Vermits die periode nog zo ver weg is wil hij een voorschot van 30% betalen en de rest korter bij de dag van vertrek.  Maar blijkbaar is dit niet mogelijk bij Airbnb.  Ik heb begrip voor deze mensen en vraag mij af of hier een oplossing voor bestaat. 

3 Antwoorden 3
Hissie-En-Tonnie0
Level 5
Groningen, Netherlands

Ik neem aan dat de bedoeling ervan is, dat de gast niet de complete betaling zou kwijt raken als er iets tussen zou komen?
Dat hangt een beetje af van je eigen restitutie beleid. Het is geen boeking langer dan 30 dagen, dus als jij een flexibel of half flexibel beleid hebt zou de gast bij verandering alleen de airbnb fee kwijt zijn, en die is minder dan 30%
Een andere optie zou zijn dat jij je kalender voor die datums blokkeerd en in overleg wanneer de gast bereid is het volledige bedrag te betalen weer open zet. Je loopt dan natuurlijk wel het risico dat je je kalender voor piet snot blokkeerd

Ignace0
Level 2
Artignosc-sur-Verdon, France

Hoy,

 

Ik heb ook een vraag aangaande voorschotbetaling . Mijn betalingsmodaliteit is in 2 keer . Klanten melden dat ze een eerste deel hebben betaald via ( visa ) aan airbnb . Krijg ik daar ook iets op voorhand van of blijft alles achter tot de week dat de klant in het huis is aangekomen ? Ik bedoel , stel dat je 6 klanten hebt voor de zomermaanden.... je hebt dan niks in je laatje tot die zomer begint , en er mag dan nog niemand annuleren . Bij homelidais klanten heb je tenminste je voorschot van 30 % op zak .

Bob43
Level 10
Amsterdam, Netherlands

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf