[FESTIVAL] Een woning in 5 minuten inrichten

Quincy
Community Manager
Community Manager
London, United Kingdom

[FESTIVAL] Een woning in 5 minuten inrichten

Quincy_2-1661961264785.jpeg

Quincy_1-1661961162167.png

Dit thema maakt deel uit van het Communitycentrum Hospitality Festival. Het originele  topic werd gepubliceerd op de Italiaanse Communitycentrum door @Bridget130, en is door ons vertaald.

---------------------------------------------------------------------------

Inrichten in 5 minuten 

Plotseling met een leeg appartement zitten zonder de standaard opzegtermijn van zes maanden is geen pretje, geloof me. Zeker niet in de zomer! Na terugkomst van mijn vakantie op Corsica op 25 juni moest ik alles in een mum van tijd doen. 

Er was weinig tijd, maar ik wilde dat 15 juli alles klaar was. Ik zat dus dagenlang achter de computer, verzonken in papierwerk en registraties, waaronder het instellen van DigiD om toegang te krijgen tot de website van de regio Ligurië. 

Ik moet toegeven: het huis was in goede staat. De vorige huurder had de muren gewit en de vloeren vorig jaar opnieuw gelegd met beige stenen tegels. Voor een goede inrichting moet je in de eerste plaats het kleurgebruik begrijpen.

Toen ik eenmaal de basiskleuren had gekozen, heb ik de maten opgenomen en meubels besteld. Vanwege de haast heb ik bijna alles via Amazon Prime besteld. Daarnaast heb ik een paar goede bedrijven gevonden met meubels voor een zacht prijsje: marinelligroup.eu (hierbij moet je zelf monteren) en eBay. 

Geen IKEA want ik had geen zin in transportkosten. Ik heb bij Maison de Monde een tv-meubel gekocht dat ik niet zelf in elkaar hoefde te zetten.

Hoe kies je meubels uit? 

Je kiest meubels op basis van de ruimte die je hebt, maar je moet ze vooral mooi vinden. Voor de tafel in de woonkamer heb ik bijvoorbeeld een ronde witte tafel van 90 cm genomen met een PVC-blad en een groot tulpenonderstel in de jaren 60-stijl. Deze combineer ik met grijze plastic stoelen met poten van licht Scandinavisch hout. Het heeft me veel tijd gekost om iets moois te vinden voor weinig geld. Het helpt dan om online te zoeken.

Er was een tweezitsbank maar de bekleding was er slecht aan toe (het leek alsof een kat deze als krabpaal had gebruikt). Toch was het een zware, diepe en comfortabele slaapbank, dus ik besloot deze te houden en er een grijs-blauwe damasten hoes omheen te doen. Daarnaast heb ik een een mooi parelgrijs en wit gestreepte plaid gekocht om te vervangen voor elke nieuwe gast. Hygiëne boven alles!

Voor deze ruimte heb ik ook een paar mooie tafeltjes gekocht om naast de bank te zetten. Er was een oude poef die ik opnieuw heb bekleed met grijs fluweel (gemakkelijk schoon te maken), die goed past bij de mooie donkergrijze verduisteringsgordijnen. In de keuken heb ik een klassieke hoge witte bartafel met grijs blad en twee draaibare krukken in grijs kunstleer toegevoegd, plus een mooie lage buffetkast met drie witte deuren.

De witte IKEA-keuken was verschrikkelijk. We konden de deurtjes niet meer veranderen omdat IKEA de dessins heeft veranderd, dus drie keer raden wat de enige overgebleven optie was: verven! 

Eerst hebben we de kastjes van binnen en buiten schoongemaakt en ontvet en daarna de handgrepen verwijderd en weggegooid. Koop maar gewoon nieuwe, dat is veel stijlvoller. Ik gebruikte een matte verf, echt geweldig, en heb gekozen voor verschillende tinten grijs en wit.

De witte kledingkast in de slaapkamer was al van mij en de huurder heeft het bed in donkerblauw smeedijzer achtergelaten. Deze kraakte en daarom heb ik de lattenbodem vervangen. Het matras was goed en had alleen een nieuw hoeslaken nodig. Voor het hoofdbord heb ik twee oude kussens gepakt die ik in twee turquoise kussenslopen heb gestopt en met een touw heb vastgemaakt. Een kleedje op de vloer en de tweepersoonsslaapkamer was helemaal klaar.

In de kleinere kamer stond een schattige witte kledingkast met spiegel. Ik voegde wat zeesterren en verschillende decoraties toe en daarna grijs-wit gestreepte gordijnen. Ik heb twee losse, elkaar overlappende klamboe's aangeschaft, zodat eentje sowieso zichtbaar is. Na de montage van de klamboe's heb ik een passend matras besteld. Alles moet perfect zijn en zeker de hoofdkussens.

Terwijl ik wachtte op mijn meubels heb ik de keukendeurtjes geverfd en ruimte gemaakt voor een vaatwasser van 45 cm door een lage kast eruit te halen. Daarna heb ik nieuwe handgrepen gemonteerd.

In de enorme entree heb ik een grote spiegel en de console van mijn schoonmoeder opgeknapt door deze lichtblauw te verven.

De overgebleven hoge ladekast heb ik in de keuken gezet als afscheiding en tegelijkertijd werd dat een mooie plek voor het koffiezetapparaat. Ik vond het niet zo mooi, dus ik heb er met grosgrain strepen op aangebracht. 

Ik heb ook een paar mooie grote grijze strepen aangebracht op de muur achter de bank. Het was heel spannend en ik durf je bijna niet te vertellen over het resultaat toen ik het papier verwijderde: het leek wel alsof de grijze verf sinaasappelschil had uitgespreid, dus ik moest het bijwerken met witte verf. Aangezien ik grijs en wit heb gebruikt, kon ik er blauwe en groenig turquoise accessoires aan toevoegen. En o ja, ik vond een prachtige moderne plafondlamp die eruitziet als gedraaide donkergrijze plastic draden. 'Luciamo.it' plafondlamp Oxford 

Mijn schilderijen komen later aan de beurt. 

Het was hoe dan ook een mooie tour de force en de eerste gast kwam op 16 juli aan.

Eerlijk gezegd had ik ook naar mijn vertrouwde kringloopwinkel kunnen gaan, maar mijn man wilde de bonnetjes dus bijna alles was nieuw. O, ik vergat nog alle borden, serviesgoed, glazen, lakens, handdoeken, huishoudelijke apparaten enz., 

maar het eelt zat op mijn handen. 

Uiteindelijk was het een leuke uitdaging en ik moet zeggen dat je voor een redelijk bedrag een huis kunt creëren dat zowel modern als gezellig is.

Het resultaat vind je hier: https://nl.airbnb.com/rooms/666642371207545016?source_impression_id=p3_1659468711_ZPRKeSB1ASeeKkll&... 

Hier zijn enkele tips voor het kiezen van vintage meubels: 

1. Als je het vindt, koop het dan: anders gaat iemand anders ermee aan de haal. Als je iets vindt, koop het dan op dezelfde dag. Geen enkel meubelstuk is gelijk. 
  2. Een paar krassen is prima: een smetteloos meubelstuk vinden is moeilijk, maar het is leuk om een stuk te hebben met een verleden. Niet alles hoeft vintage te zijn: maak een afweging.
  3. Zoek online en bespaar tijd. 
  4. Zorg ervoor dat het transport probleemloos verloopt. Is het nodig als het wordt geleverd waar jij ook naartoe gaat?
  5. Retourneren: stuur het terug als je van gedachten verandert of als het niet past.

-----

Please follow the Community Guidelines // Volg de communityrichtlijnen

0 Antwoorden 0

Artikelen lezen in het Informatiecentrum

Je woning klaarmaken voor gasten
Tips van Airbnb Plus-hosts: attent zijn voor je gasten
Gasten ondersteunen tijdens hun verblijf