Airbnb Paying Less than they are supposed to?

Luis213
Level 2
Cartagena, Colombia

Airbnb Paying Less than they are supposed to?

Good morning everyone!

It's my first time posting here. I'm from Colombia and english is my second language so excuse me for any mistakes.

I've been hosting for a couple of years now and I've had my bank account (International bank account) as my main payout method. Until this week I've always received my payments from Airbnb Payments Uk without any problem. They arrive on time and the exact amount I'm supposed to be paid out.

But this week I've received some Airbnb payouts from the sender: Worlpay Ap Ltd. I've noticed that payouts that are more than $500 dollars I'm receiving $5 dollars less (Like a commision) and payments that are more than $1000 dollars I'm receiving $10 dollars less. When the payments were made via Airbnb Payments Uk no commission was charged. But now that it's made via Worldpay Ap Ltd I'm starting to get this commissions. Does someone else have this problem? If you did how did you manage to fix it?

I've contacted Airbnb but customer service apparently has no idea what Worldpay is. 

Thanks!!

40 Replies 40

Hola como estas es la primera vez que tambien yo alquilo mi dto. y me depositaon mucho de menos de lo que corresponde les mande mail al sitio de ayuda de Airbnb y no obtengo respuesta... sabe alguien algun tel o mail donde seguir mi reclamo. recibi 90 dolares menos y en mi pais argentina es mucha plata!! desde ya gracias

Luis213
Level 2
Cartagena, Colombia

They're doing it again. Passing payments through Worldpay and Worldpay is charging fees on each transaction!!

Nicolai15
Level 1
Oslo, Norway

I just found out the same. This really gets me triggerd. So not only do airbnb charge a high prosent of my tour event, but now worldpay ap Ltd...also take a prosent of my earnings WTF!??     

Hello Nicolai!
True. This is very triggering. But now Airbnb says it's part of their policy changes and there's nothing they will do about it. Sucks!

Ruben189
Level 2
Bogotá, Colombia

@Luis213 

Hola Luis, como vas? Estoy aca en las mismas con este tema de Worldpay. Airbnb se hacen los bobos diciendo que no cobran nada pero pues claramente si viene de ese lado el problema y no de Bancolombia. Alguna novedad en el caso? Has logrado algun cambio?

Hola ruben!
Espero te encuentres muy bien. Desafortunadamente no he tenido ninguna solución. Desde hace más de 2 meses las transferencias me están entrando por Worldpay y me están cobrando por cada transacción que me entra. Ya he intentado hablar con Airbnb pero me dicen que eso es parte de los cambios que hicieron en las nuevas políticas y condiciones que nos tocó por obligación aceptar este año.

Abrieron una oficina en Bogotá de atención al cliente y tengo una reunión esta semana con una gerente de cuentas de Airbnb. Le diré acerca del problema a ver que solución me da.

Te haré saber

Hola!

 

Yo se que estoy un poco atrasada en la conversacion (un par de años) pero YO TENGO EL MISMO PROBLEMA! y ya estamos 2021!!!

 

Me estan cobrando extra por esas trasnferencias de Worldpay Ap, no es mi banco el problema es AIRBNB y no tienen idea de nada. Me parece una ineptitud y estupidez total que no sepan como hacen sus transferencias. Hasta la fecha no dan una solucion y lo unico que hacen es hacer COPY/PASTE a sus respuestas. 

 

Por Dios diganme si alguien pudo solucionar esto con Worldpay, porque yo estoy apunto de denunciar por todos los medios posibles las respuestas mediocres que me dan en AIRBNB.

 

 

Hello!

 

I know I am a little behind in the conversation (a couple of years) but I HAVE THE SAME PROBLEM! and we are already 2021 !!!

 

They are charging me extra for those Worldpay Ap transfers, the problem is not my bank, it's AIRBNB and they have no idea about anything. It seems to me a total ineptitude and stupidity that they do not know how they do their transfers. To date, they do not give a solution and all they do is COPY / PASTE their answers.

 

For God's sake tell me if anyone could solve this with Worldpay, because I am about to denounce by all possible means the mediocre responses that they give me on AIRBNB.

 

 

Hola Andrea! A mi me sigue sucediendo lo mismo. Ya me rendí con Airbnb no me dieron solución y siguen diciendo que el problema es de mi banco que me está cobrando cuando ya yo se con seguridad que no es mi banco. 

Worldpay me quita de 5 a 10 dólares con cada pago.

A mi me cobran de 10 a 20 dolares! por eso me indigna esta situacion, y ahora con esto de la pandemia por COVID tuve que bajar mis precios, estoy practicamente ganando NADA y encima de esto de lo poco que gano me quitan dinero con estas transferencias. 

 

Es una decepcion total.

Marija99
Level 2
Bitola, Macedonia (FYROM)

In march 2019 i receive one payment from Worldpay Ltd and the charge me 10 euros per transaction. 

Now in January 2021 i receive 3 payments from Worldpay Ltd and i was charge 10 euros per transaction again !!

Airbnb says that all transaction will go over Worldpay from 2021??? 

if that is true ...we are robbed 

Have anyone any information about this? do you get your paiments from 2021 only from Worldpay?

Hussein35
Level 2
Mombasa, Kenya

DB98C32B-27D2-4503-A763-AEB32E07F9DF.jpeg

At times they take everything and leave me 1.19